Geweldloos communiceren en omgaan met mensen
Bereik uw doel via de juiste communicatie
Introductie
Wilt u uw doelen effectiever bereiken door middel van doelgerichte communicatie? Iedereen communiceert, maar soms is het essentieel om bewust te worden van de manier waarop u dat doet. Stelt uw communicatie u in staat om datgene te bereiken wat u voor ogen hebt?
Ontdek het antwoord in onze opleiding 'Geweldloos communiceren en omgaan met mensen'.
Wat kent u na het volgen van deze opleiding?
- U leert actief te luisteren nog vóór u oordeelt of communiceert
- U kent de waarde van verbindend communiceren
- U krijgt tips om impulsiviteit te onderdrukken
- U denkt in compromissen eerder dan winnen
- U leert de waarde kennen van het voorkeurgedrag van anderen in communicatie
Omschrijving
We beginnen met het identificeren van belemmerende factoren in onze communicatie en verkennen de elementen die leiden tot succesvolle, verbindende interacties. Leer hoe u kunt achterhalen wat mensen echt bedoelen door middel van observatie, interpretatie en waarneming, en ontdek de subtiliteiten van de lichaamstaal. Ontwikkel vaardigheden om doelgerichte en geweldloze vragen te stellen, en ontdek de kracht van effectief luisteren.
In onze opleiding onderzoeken we ook verschillende communicatiemiddelen en leren we hoe we kunnen omgaan met gedragspatronen en erop kunnen inspelen. Ontdek de 'do's & don'ts' van het voeren en in stand houden van een geweldloos gesprek.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Voor werkgevers en werknemers die zich rustig, zelfverzekerd en professioneel willen opstellen tegenover collega's, klanten, leveranciers en andere relaties.
Methodologie
De opleiding wordt gekruid met tal van praktische voorbeelden en oefeningen. Ook is er voldoende ruimte voor het bespreken van eigen cases en praktijkervaringen.
Programma
- Wat is geweldloze communicatie?
- De belemmerende factoren in onze communicatie
- Elementen van een succesvolle verbindende communicatie
- Te weten komen wat mensen écht bedoelen (observatie, interpretatie en waarnemen)
- De taal van het lichaam
- Doelgerichte en geweldloze vragen stellen
- De kracht van het luisteren
- De communicatiemiddelen nader bekeken
- Omgaan met gedragspatronen en erop leren inspelen
- Een geweldloos gesprek voeren en op gang houden - do's & don'ts
- Op de correcte manier complimenten en feedback geven
- Een moeilijk lopende communicatie terug op gang trekken
- Omgaan met spanningen en conflicten
Zeer verrijkende cursus, duidelijk en helder. gebracht op een speelse manier. Cursus doorspekt met voorbeelden uit het leven gegrepen.
Zou iedereen op de werkvloer moeten volgen, zeker leidinggevende personen. Smaakt naar meer, jammer dat er geen vervolgcursus is.
Hooft Caroline leerkracht VTI Deinze
Zéér confronterend en toepasselijk op de werkvloer en in je privé leven. Docent Bart brengt dit met volle overgave en is zeer professioneel. Top lesgever!!!
Vincent Vande Casteele