Partnership met BFF

Belgische Franchise Federatie

SBM is sinds eind januari trotse partner van de Belgische Franchise Federatie (BFF)/Franchising Belgium. Beide partijen zullen elkaar versterken door aanwezigheid op elkaars events. Zij faciliteren voortaan ook elkaars infoverspreiding via diverse mediakanalen.
Op 6 maart a.s. is SBM alvast aanwezig op het event ‘Franchising Belgium Day’, dé ontmoetingsdag om franchisenemers en –gevers met elkaar in contact te brengen.


Digital evolutie zorgt voor revolutie in retail

SBM focust op de digitale evolutie, omdat de digitalisering ons aankoopgedrag en de verwachtingen van de klant verandert. En dat heeft gevolgen voor de ‘echte’ winkel. De winkel zoals hij nu bestaat, zal er anders gaan uitzien en de focus zal liggen op service, klantgerichtheid en de emotionele ervaring.  Via opleiding, coaching en advies kan SBM (lokale) retailers hierin ondersteunen.
SBM creëerde een 20 tal workshops met toptrainers die allemaal inspelen op de actuele tendensen en problematieken. Om deze workshops laagdrempelig te houden voor lokale retailers werd samengewerkt met lokale besturen.

In februari 2015 werd in Brugge de eerste workshop georganiseerd: ‘Hospitality, gastvrijheid verkoopt!’.  Bijna 3 jaar later wordt samengewerkt met 27 steden en gemeenten uit West- en Oost-Vlaanderen en werden 114 workshops georganiseerd met meer dan 1.400 enthousiaste deelnemers. In totaal tekenden 638 verschillende kleinhandelaars in op het aanbod. Een groot succes dus!

Enkele voorbeelden van workshops:

  • Low budget marketing
  • Facebookmarketing voor beginners
  • Diefstalpreventie
  • Help, de inspectie op bezoek
  • Visual merchandising
  • Trendwatching
  • Hoe visuele content gebruiken in je sociale media?

 

Meer informatie over SBM Retail Services vindt u hier
Bij vragen of interesse, contacteer vrijblijvend Griet Matton, verantwoordelijke voor SBM Retail Services via 0497 58 29 53 ǀ griet.matton@sbm.be

Tags