Onze merchandisers zijn de ambassadeurs van het bedrijf.

Het Gistels bedrijf Carry Flor levert dagelijks 10.000 boeketten met bloemen aan 650 supermarkten in België, Luxemburg en Noord-Frankrijk. SBM ondersteunt de onderneming op vlak van personeels- en competentiebeleid. "Het is belangrijk dat de merchandisers op de baan de visie van het bedrijf uitstralen'', zegt medezaakvoerder Nico Provoost.

Het Gistels bedrijf Carry Flor levert dagelijks 10.000 boeketten met bloemen aan 650 supermarkten in België, Luxemburg en Noord-Frankrijk. SBM ondersteunt de onderneming op vlak van personeels- en competentiebeleid. "Het is belangrijk dat de merchandisers op de baan de visie van het bedrijf uitstralen'', zegt medezaakvoerder Nico Provoost.

Carry Flor

Carry Flor maakt deel uit van Group Provoost die verschillende bedrijven aanstuurt binnen de sector van bloemen en planten. Het Gistels bedrijf is gespecialiseerd in de geïntegreerde verkoop van bloemen en planten binnen de retail en beschikt daarvoor over zes hectare serres op drie vestigingen. Van hieruit worden dagelijks 10.000 boeketten met bloemen geleverd aan supermarkten als Delhaize, Carrefour, Intermarché, Spar, Match en andere. Zaakvoerders Geert en Nico Provoost vormen de tweede generatie van het familiebedrijf.

Ambassadeurs van het bedrijf

Carry Flor stelt zestig mensen tewerk, waarvan 35 merchandisers. "Zij gaan dagelijks de baan op naar onze klanten, waar ze volgens het principe 'rack jobbing' zelf in de winkels de voorraad controleren en de uitstalling verzorgen'', vertelt Nico Provoost. Omdat de merchandisers het gezicht van Carry Flor zijn ter plaatse, hecht het bedrijf veel belang aan het personeels- en competentiebeleid. SBM ondersteunt hen daarbij. "Onze merchandisers zijn als het ware de ambassadeurs van het bedrijf. Het is belangrijk dat zij onze visie uitstralen''. SBM stelde in samenspraak met de directie van Carry Flor een woordenboek op. Daarin staan alle competenties die nodig zijn om voor het bedrijf te werken. "Het is een handboek met richtlijnen, waarin onze visie naar voren komt. Hierbij gaat ook aandacht naar sociale en commerciële vaardigheden. Het is de bedoeling dat de medewerkers zo hun job nog beter én liever gaan doen. Als je weet wat er van je verwacht wordt, is het aangenamer werken'', vertelt Nico Provoost.

Vertrouwde werking

Dat Carry Flor voor SBM koos, is niet toevallig. "We hadden al samengewerkt voor kleinere projecten, telkens met goed resultaat. Ook ditmaal werkte SBM de begeleiding specifiek uit voor ons bedrijf. De docente is vertrouwd met onze werking en haalde er de belangrijkste aandachtspunten uit voor Carry Flor. Deze punten worden in groep uitgelegd en iedereen ontvangt het woordenboek. Nadien gaan er ook twee coaches van ons bedrijf mee op de ronde van de merchandisers. De reacties zijn alvast enthousiast en veelbelovend'', besluit Nico Provoost.